Servidor ftp

Hola:

En un canvi de router m'he trobat amb un problema que ja es un maldecap.

Una  màquina te usuaris remots, fora de la xarxa local, al router nou a  DMZ
he posat l'adressa local d'aquest ordinador. Ha funcionat tot, ssh, apache,
tightvncserver, i el putty (obrir sessions de consola desde windows), però el
servidor de ftp no vol funcionar, em sembla que hi havia el proftpd, he
provat el wu-ftp, al final hi ha el vsftpd o una cosa així, aquest servidor
va bé dins la xarxa local, però desde internet si s'obre una sessió, no fa
cas. El usuaris molt emprenyats perquè han de posar i treure arxius com
adjunts amb el gmail.

De mal arreglar també pq necessito fer proves des de fora. Estan cansats de
que els hi digui:"prova ara,..".

Primera pregunta hi un altre manera de pujar i baixar arxius que sigui fàcil ?

Segona, algú te alguna idea de que pot passar ?

Al router un dlink te una opcio de "virtual server" li he posat el ftp i la
mateixa adressa del servidor, perque ja no anava. Potser es això,

Moltes Gracies.

JM Grifoll

Això funciona amb Linux  (Usuari enregistrat n. 92028)
Debian  testing
Kernel 2.6.22-3-k7