alguns programes em peten (violació de segment)

Hola,

des de fa uns dies, i curiosament coincidint amb un dist-upgrade, faig servir SID amb el kernel 26.6.22.9, el vaig actualitzar per si hi tenia res a veure, m'he adonat que, de moment un parell d'aplicacions que abans anaven be, ara em peten, i si les llanço des de la consola em donen l'error de "violació de segment". Les dues aplicacions són amarok i zatoo. Ara ja en son tres: mplayer també peta i realplayer em diu que no pot reproduir que el dispositiu està en us (no se si tindrà res a veure). El amarok em dona el següent error:

Amarok: [Loader] Starting amarokapp..
Amarok: [Loader] Don't run gdb, valgrind, etc. against this binary! Use amarokapp.
Amarok: [Loader] amarokapp probably crashed!

i quan llanço amarokapp és quan em dona la violació de segment.

Algú s'hi ha trobat? que creieu que pot ser? alguna llibreria que no furuli be? és que és raro de collons! :) Jo vaig provant cada dia a veure si fent un dist-upgrade s'arregla, però ja en porto 4 o 5 i res de res.

Gràcies!