Usuari "alemany"

Hola,

Me'n vaig a Alemanya un any d'Eramus, i vos vull plantejar una pregunta. GNU/Linux, i bé, qualsevol *nix permet la possibilitat "de fàbrica" de tindre usuaris amb idiomes distints (amb NLS, trobe que es diu). Doncs bé, voldria crear un usuari "alemany" que tingués tot l'entorn gràfic i la consola (òbviament allò que estiga traduït) en alemany, però amb el teclat en català (el meu teclat, actualment, fa totes les lletres específiques de l'alemany que són: ß ä ö ü).

Algú sap per on començar? Algú ha fet una cosa semblant amb un usuari "català" i un de "castellà", o un "anglés" (o "esperanto", per què no?).

Més que res és per curiositat lingüística, per allò de fer una bona immersió completa en l'idioma i disposar de l'ordinador en alemany, i ... com amb els ordinadors dels 80 que només venien en anglés, ... anar aprenent.

Sé que es pot fer, que UNIX ho plantejava des dels inicis, que havia de ser possible tindre usuaris amb cadascú una preferència lingüística distinta (ho he llegit en algun lloc!).

Hi ha les "locales" aquestes famoses, però no sé com s'haurien de canviar ni quins paquets hauria de descarregar per "alemanitzar" (L10n, bé, A9r, hehe) l'ordinador.

Si algú coneix l'article how-to, aquell que dius "això era el que buscaves", feu-m'ho saber.

Tot això era, moltes gràcies.

Pau.