Re: Fwd: oops! he borrat el /var/log

Per a solucionar el tema inicial dels /var/log

com molts sabreu si executeu "dpkg -l" podeu veure tots els paquets del sitema
si feu " dpkg -L gdm | grep /var/log" podeu veure que hi ha els directoris
/var/log
/var/log/gdm

així pots veure que necessites crear /var/log/gdm

amb l'ajuda d'algun script podries "restaurar" tots els directoris que necessites

El 13/09/07, Jaume Sabater <jaume@argus.net> ha escrit:
El Thursday 13 September 2007 16:13, Benjamí Villoslada va escriure:
> El Dijous 13 Setembre 2007, Pere Nubiola Radigales va escriure:
>
> En realitat les diferents particions ja no tenen una utilitat clara en cap
> cas.  Anys enrere sí que et podien omplir l'arrel i deixar-te el sistema
> blocat, però ara s'atura abans de consumir un % que reserva pel
> funcionament del sistema.

Encara avui en dia em trobo amb màquines sense un sol byte lliure...

> Més que per segureatat, la cosa de particionar serveix per a organitzar les
> coses dins compartiments que tindran un tractament diferent, talment usar
> calaixos.  En el meu cas, posar l'arrel de banda era per a poder-me'l
> carregar sense afectar el /home   Hi ha altres formes de fer-ho tant fàcils
> com copiar el /home a un disc extern USB, però no en tenia cap prou gran
> aleshores :)
>
> També pot ser útil particionar per a muntar alguns usuaris a una partició
> amb característiques concretes que ens facin falta pel seu cas.  P.e. sense
> [...]

Bé, cert. També és útil per les còpies de seguretat, així com per tenir-hi
difernets sistemes d'arxius o diferents dispositius de blocs. Per exemple,
està bé tenir /etc i /home amb un raid1, pero el /tmp en un raid0 va que
xuta.

> Exacte :)
>
> I que és una murga una distro que canvia cada 6 mesos: massa paquets per
> actualitzar de cop, sempre fallen coses.  Són dies intempestius.

Des del dia que vam pendre (el jefe i jo) la decisió de passar-nos a Debian
(veniem de RedHats, SuSEs i Slackwares) que visc més feliç. Al principi
sembla més complicada de mantenir, però quan li agafes el truquillo no la
canviaries per a res! ;-)
--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona