Re: Fwd: oops! he borrat el /var/log

El Dijous 13 Setembre 2007, Pere Nubiola Radigales va escriure:
> La veritat es que per els que porteu servidors públics potser si que
> val la pena fer particions separades, però per el meu servidor casolà
> amb una partició petita per el boot, una partició  per el swap (que
> tinc la sensació que no utilitza) i la resta per la arrel vaig que
> xutó.

En realitat les diferents particions ja no tenen una utilitat clara en cap
cas.  Anys enrere sí que et podien omplir l'arrel i deixar-te el sistema
blocat, però ara s'atura abans de consumir un % que reserva pel funcionament
del sistema.

Més que per segureatat, la cosa de particionar serveix per a organitzar les
coses dins compartiments que tindran un tractament diferent, talment usar
calaixos.  En el meu cas, posar l'arrel de banda era per a poder-me'l
carregar sense afectar el /home   Hi ha altres formes de fer-ho tant fàcils
com copiar el /home a un disc extern USB, però no en tenia cap prou gran
aleshores :)

També pot ser útil particionar per a muntar alguns usuaris a una partició amb
característiques concretes que ens facin falta pel seu cas.  P.e. sense
permisos d'execució.

> Jo també vinc de la Suse peró desde que es van ajuntar amb
> Novell amb va donar mal rotllo.

Exacte :)

I que és una murga una distro que canvia cada 6 mesos: massa paquets per
actualitzar de cop, sempre fallen coses.  Són dies intempestius.

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.