Re: oops! he borrat el /var/log

El Dimecres 12 Setembre 2007, Jordi Funollet va escriure:

> Doncs jo gairebé plorava, però no de riure. :-/
>
> Curiosament, el trasto va salvar-se sense reinstal·lar: 'apt-get
> --reinstall' de tot-tot-tot. Aquella vegada em vaig acabar d'enamorar de
> Debian i l'APT.

Uf, amor: més llàgrimes! :P

Són anècdotes d'aquelles que cal recordar quan diuen que això del programari
lliure és molt difícil --aquests dies per l'UOC em diuen que la llegenda
torna en boca de molts, quan han vist la Ubuntu.

Jo tenc una relació de sospita constant amb el meu /, què li farem.  Vaig
posar-lo en partició de banda perquè confiava fer-ne qualcuna com un cove,
venint de SuSE, i que caldria tornar enrere --cosa que no va passar, tot fou
molt més clar i costavall del que pensava.  Així no importaria copiar l'/home
en reinstal·lar.  Vaig fer cas de l'instal·lador Debian, que suggeria 6 GB
per l'arrel.  Hauria d'haver-la fet del doble, perquè ara cal vigilar-lo per
tal de mantenir uns 2 GB lliures, o s'omple en coses tant innocents com ara
fer coses amb vídeo i que vagin al /tmp, perquè la configuració per defecte
del programa de torn ho diu així.

Potser hauria de fer la /home més petita i posar el /tmp i el /usr en una nova
partició, però ho ensumo perillós i em fa vessa.

$ sudo du -h --max-depth=1 /
48K     /lost+found
145G    /home
16M     /etc
20K     /media
350M    /var
3,4G    /usr
3,7M    /bin
33M     /boot
228K    /dev
123M    /lib
8,0K    /mnt
0       /proc
6,9M    /root
3,6M    /sbin
28M     /tmp
0       /sys
4,0K    /srv
4,0K    /opt
4,0K    /initrd
2,9M    /lib64
148G    /

(gener tenia un /proc de prop d'1 GB, les coses van canviant :)

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.