Re: fer anar el maquinari

Hola,
Et responc a la llista, per si algú altre té el mateix problema.
La cosa anava per aqui:
Tinc una màquina portàtil MEDION, amb una tarja de so de Intel Realtek HD audio, i no hi ha manera de obtenir cap so d'ella.
Si tens la mateixa que jo, digues-ho i et comento com ho vaig fer:
# lspci
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)

En efecte, sembla ser la mateixa tarja. AL FER LSPCI hem surt el mateix. Com vares fer perque funcionara?Gracies.

Si fent només el "alsaconf" tal com t'han dit no et funciona, hauràs de re-compilar els drivers alsa. Lo natural seria fer-ho amb module-assistant, però jo no ho vaig aconseguir mai, perquè cal fer una configuració prèvia.

La manera de fer-ho a mà seria instal·lant el alsa-source (el alsa-utils ja el deus tenir, imagino ...):
# apt-get install alsa-utils alsa-source
# dpkg-reconfigure alsa-source
Si no recordo malament, al fer el dpkg-reconfigure has de buscar la hda-intel i marcar-la, la única.

Descomprimir el alsa-source.tar.gz que t'ha aparegut a /usr/src/ en algun directori, i endinyar-li aquesta fantàstica línia de configuració:
# ./configure --with-cards=hda-intel --with-sequencer=yes

abans de fer el clàssic
# make & make install

És en aquest punt on ja pots fer el "alsaconf" una altra vegada.
Alguns ( http://blogantastico.blogspot.com/2007/02/ipw3945-snd-hda-intel-y-grabadora-scsi.html ) diuen que ja n'hi ha prou, però jo vaig haver de googlejar encara una miqueta més,
i afegir al final de tot del fitxer /etc/modprobe.d/alsa-base
la línia:

options snd-hda-intel model=laptop-eapd

i tornar a fer un alsaconf.
Per a fer proves i no haver-te de menjar la olla amb els volums, els canals, els codecs i tot això, et recomano que des d'una consola i com a root facis servir la comanda aplay amb algun fitxer wav, que s'ho salta tot, per exemple
aplay /usr/share/sounds/KDE_Startup_new.wav que és molt maco.

Sort !!!
Per cert, que amb Ubuntu la cosa tampoc funciona directament, s'ha de fer el mateix procediment !!! Aquesta va ser una de les meves raons per tornar a Debian com a escriptori !!!