debian - evolution - fluxbox

Acabo de tornar a Debian Etch amd64 al escriptori després de fer-li el
salt un temps amb Ubuntu, del que m'he afartat, però em trobo amb uns
problemes de configuració:

Evolution: Cada cop que arrenco li he de marcar la opció del menú
"Treballa connectat", doncs per defecte arrenca desconnectat. És només
una petita molèstia, però no trobo com dir-li que arrenqui connectat.

Fluxbox: Estic provant fluxbox, que m'agrada força. He configurat
dreceres de teclat per algunes aplicacions (.fluxbox/keys), però el
que no sé fer és com iniciar amb dreceres les aplicacions que
necessiten arrencar des d'una consola (ragged o snownews, un
rss-feeders), i menys si ho han de fer com root, com una tal
multitail, de lo més útil que he trobat darrerament. Tampoc em
funciona que arrenquin al iniciar-se fluxbox editant .fluxbox/startup.
Suposo que no encerto la sintaxi. M'ajudeu?

Ricard