Re: xinit; x-session-manager

A Dilluns 09 Abril 2007 11:19, Xablab va escriure:
> bon dia,
>
> després de fer els canvis al sources, i dir-li les tres ordres que
> dius, he cregut que calia reiniciar la màquina.
>
> al fer-ho s'ha quedat clavada al login de la tty1 ...
>
> li he intentat carregar el gdm, però sembla que ha caigut en desús, no?

Jo faig servir el kdm, però estic casi segur que el gdm segueix sent el
predeterminat de gnome.

Com has intentat carregar el gdm?

prova a fer-ho així:

# /etc/init.d/gdm restart

> li he tirat una x en majúscules; i em carrega una finestra grisa amb
> un punter de ratolí en forma d'x, però poca cosa més....

Bé, això indica que el problema sembla estar en el gdm i no en X o la seva
configuració.

> he mirat altres comandes que comencen per X i he trobat xinit, que
> carrega la mateixa aparença grisa, però amb una finestra de comandes
> petita....

Si, hi han un munt de maneres de carregar X una altre és: startx

> en aquesta petita finestra de consola li he dit x-session-manager, i
> ja tinc escriptori.
>
> hi ha alguna manera de que carregui X de cop i sol? o la cosa ara és
> així???

No, no es així, però alguna cosa deu haver fallat a l'hora d'actualitzar.
Prova a fer l'ordre que te dit per reiniciar X i si no funciona jo probaria
amb reinstalar el gdm. Ho pots fer així

# apt-get install --reinstall gdm

Si et segueix sense arrencar el gdm fes un purge (això fará que desinstali
també els arxius de configuració del paquet no sigui que un d'ells estigui
fotent-ho tot)

#apt-get remove --purge gdm

i després tornal a instal·lar:

#aptitude install gdm

Si tot i així segueix sense funcionarte pots instalar xdm o kdm per a no tenir
que aixecar X a pèl cada vegada que encens l'ordinador.

Sort i ja ens explicarás com va la cosa...

cuc