Re: problemes amb loop-aes

a veure el què havia passat sembla ser que era el següent:

alguna cosa li havia passat a la imatge on loop-aes munta tots
els fitxers encriptats. per tant, per tal de solucionar el problema
la idea és:

> mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/loopX,
>            or too many mounted file systems
>            (could this be the IDE device.....

" Superblock data is badly damaged.
Try this on a *copy* of your encrypted data:

$ losetup -e AES128 /dev/loop0 hdb11.dmg
$ e2fsck -f -y -b 8193 /dev/loop0       # 1K soft block size file system
    or         ^^^^^^^
$ e2fsck -f -y -b 32768 /dev/loop0      # 4K soft block size file system
               ^^^^^^^^
$ mount -r -t ext2 /dev/loop0 /mnt/hdb11
$ losetup -d /dev/loop0 "

això ho he trobat en aquest mail:
http://mail.nl.linux.org/linux-crypto/2005-04/msg00038.html

i em sembla que ho va escriure Jari Ruusu, que és un dels gurús de la
qüestió.

Ara, fent les comandes equivalents, diria que he aconseguit recuperar
mooooooltíssims continguts d'una còpia de seguretat que vaig fer just
quan es va podrir la imatge. Després miraré si puc recuperar la imatge
original.

PD: tot això m'ha servit per aprendre 3 coses: la necesitat de les còpies
de seguretat, que loop-aes potser és massa complicat pel que necessito i igual
hauria de fer servir dmcrypt, i adonar-me de la quantitat de merda que
al llarg dels anys acumulem a les nostres /home's.

PD2: gràcies a matze i a l'àlex castán pel seu interés sobre la qüestió.