Re: backup en DAT

Personalment prefereixo un disc
dur extraible

Si, feia servir també això, però m'he decidit per provar les cintes
després de que el meu disc dur de backups s'ha mort sobtadament,
perdent 80 Gb de... no sé ben bé què encara, la veritat. Lo dolent
dels discs és que vas ficant allà sense ordre ni concert, i al final
no saps ni què hi tens (parlo de còpies que faig a casa, no tinc una
empresa, que consti). Els discs durs són molt més pràctics, però molt
més fràgils, així que faré servir una solució mixta: disc per les
coses a les que vull tenir accés fàcil i ràpid (multimèdia, per
exemple) i cintes per les coses importants (configuracions, etc.)

M'he decidit per bacula, i m'he passat dos dies entenent com funciona
i configurant. Però em trobo amb uns problemes pels que no trobo
explicació en la (superabundant) documentació que he llegit. Potser la
solució estava per allà, però això d'anar saltant d'hiperlink en
hiperlink m'acaba perdent.

a) Tinc un schedule per totes les màquines de casa, i si en el moment
de fer backups una de les màquines està apagada, el procés de backups
s'atura.
b) No trobo com fer manualment un backup de tot, ho he de fer treball
per treball.
c) No he trobat com executar scripts just abans del backup, com un
dump de les bases de dades. Ho he de fer per cron, calculant el dia i
l'hora.

Sabeu com solucionar-ho?

RPB