Wake On LAN i formes d'apagar l'ordinador

Hola a tots,

Primer de to perdoneu per si algú rep aquest correu més d'un cop... he
provat a altres llistes sense obtenir resposta :-(

Tinc un problema amb el wakeonlan... Primer em pensava que funcionava de
forma intermitent (a vegades anava altres no), després que només anava
quan acabava de sortir de la BIOS (estrany no?) i finalment crec que he
trobat la raó...

La raó per la que em funciona al acabar d'entrar a la BIOS crec que és
per què un cop fet el canvi a la Bios, prem F10 per guardar i sortir. El
sistema es reinicia i un cop em torna a sortir la pantalla inicial de la
placa mare (la que em permet entrar a la Bios premen Supr) prem el boto
d'apagar el PC i s'apaga a l'instant. Tot seguit provo el Wakeonlan i
funciona.

En canvi quan estic ja dins del Sistema Operatiu (Ubuntu) tant si tanco
el sistema amb el menú Sistema/Surt, com si prem el boto d'apagar
després el wakeonlan no funciona. Cal destacar que a l'apagar el sistema
amb el botó del PC tarda uns quatre segons abans d'apagar-se (en canvi
al prémer el boto apagar just després de salvar la BIOS, s'apaga
instantàniament).

La meva conclusió és que hi ha dues formes d'apagar el PC: diguéssim una
que l'apaga completament i un altre que permet encendre des de la
targeta de Xarxa. Pot ser això? i si és així com puc fer que al apagar
el sistema per Sistema operatiu o botó d'apagar +4 segons em funcioni el
wakeonlan?

Salutacions,

Sergi Tur