backup en DAT

Hola
M'ha arribat a les mans una unitat de cinta DAT 12/24 SCSI, i pensava
utilitzar-la per fer backups del meu servidor casolà, on cada cop hi
tinc més coses i em faria molta mandra repetirles (o recordarles...).
La meva pregunta és sobre quin seria el software indicat per fer
aquests backups en aquest tipus d'unitats, on has d'anar intercanviant
cintes, doncs no tinc gens d'experiència en aquests "trastos".
Fins ara feia servir backup2l i feia còpies a disc, que posteriorment
passen a una màquina amb més disc que també executa backup2l els va
guardant. Tot automàtic des dels respectius crons i funciona de cine
(gràcies a consells d'aquesta llista). El problema és que el servidor
té molt poc disc i aquests backups acaben ocupant una quantitat
d'espai gens despreciable.
La opció ideal seria poder fer-ho automàticament directe al DAT
connectat al servidor. Suposo que hauria de deixar sempre una cinta
posada (es poden espatllar així? És que ni idea...). Els programes
d'aquest tipus t'avisen quan has de canviar la cinta? És a dir, que
has de controlar "in situ" la mida dels arxius que hi aniràn o no?
(per canviar la cinta ja sé que caldrà ser-hi :-)). Amb la ferralla em
ve un disc d'instal·lació d'un software propietari (amb una versió
Linux-Unix) Veritas Backup Exec, versió 3.5 que sembla de l'any de les
Mainframes... el coneixeu? De totes maneres, preferiria opcions
lliures.

Si hi enteneu en aquestes coses, agrairia un cop de mà.
Per cert, bones fotos de la "bacanal" del divendres. Espero que es
repeteixi i poder-hi assistir.

RPB