Re: Recuperar partició

mkdir /mnt/windows
mount /dev/hda1 /mnt/windows -t ntfs -o umask=0002,nls=utf8

El 20/03/07, Marc <budalokko@gmail.com> ha escrit:
Hola a tots.
Voldria mirar de recuperar-li amb un colega les fotos dels seus nens dels
ultims 4 anys, que tenia en una partició probablement NTFS en un disc dur
que li ha deixat de funcionar.

La qüestió és que la partició problematica apareix com a 'unknown' als
programes que he utilitzat (gparted, partimage), només Partition Magic la
detecta com a 07 (que per a mi és similar a dir 'unknow', tot i que he
llegit en algun lloc que té a veure amb NTFS). Evidentment qualsevol comanda
"mount" retorna un error de "això no és NTFS".

Ara mateix estic copiant aquesta partició cap a un altre disc dur més gran
que tinc, mitjançant la comanda:
dd if=/dev/hdd1 of=/dev/hdc1 conv=noerror per a mirar de recuperar la
informació.

No para de treure errors, però com que de tant en tant em diu "XXX MB
copiats" pos el deixo que vagi fent.

El que em dóna la sensació és que quan acabi de copiar, tindré una
meravellosa partició 'unknown', així que us pregunto:

Hi ha manera de dir-li amb aquest disc dur que la partició és ntfs, sense
utilitzar comandes del tipus "Formateja com a ...", cosa que evidentment
m'eliminarà les dades que hi ha, si es que n'hi ha?

Imagino que això té a veure amb la taula de particions, tema sobre el que no
en tinc massa idea, tot i que ahir vaig pegar una ulladeta. Tot el que puc
dir és que la comanda:
sfdisk -d /dev/sda
em retorna:

# partition table of /dev/hdd
unit: sectors

/dev/hdd1 : start=        63, size=312560577,   Id= 7,    bootable

que amb els meus coneixements em sembla raonable, pel que aqui m'he quedat.

 D'altra banda, la partició és de 160GB !!!! Teniu idea del que em pot durar
el dd ?

Agrairia una miqueta d'orientació, ja que és la primera vegada que intento
fer algo similar, crec que l'objectiu val la pena !!!

Bé, espero no haver-me extès massa, si teniu curiositat per algun dels
missatges qeu no he reproduït no heu de fer més que demanar-m'ho.

Salut!!!

--
Pere Nubiola Radigales
Telf: +34 656316974