Re: Servidor d'Impressores

A Dilluns 19 Març 2007 11:47, Dimi va escriure:
>    Bon dia a tothom,
>
>    Després de muntar el meu primer servidor de fitxers (tot un èxit), ara
> vull muntar un segon servidor, ara li toca el servidor d'impressores.
>
>    Estic buscant per internet algun manual al respecte, i sembla que la
> millor opció es fer-ho amb Cups, teniu alguna altre suggeriment?
>
>    He buscat manuals de Cups, però els que he trobat no m'acaben d'agradar.
> Coneixeu qualsevol manual que estigui bé?
>
>    Salu2, Dimi.

Com diu el Leo, Cups és l'opció de referència. Qualsevol altra et donarà més
maldecaps segur.

Quan l'hagis instal·lat, has de saber que té una interfície web per configurar
el servidor, afegir impressores, etc. És a http://localhost:631

Jo t'aconsello aquesta interfície. També pots usar les que t'ofereix cada
escriptori en concret (per exemple, en KDE és un apartat dins el centre de
control) però si falla quelcom no s'acaba de discriminar bé si l'error és del
propi cups o de l'interfície que fas servir per configurar-lo.

Bàsicament has de tenir clar:

1) Si la impressora no entén el  PostScript (que és el format en què els
programes li enviaran els fitxers a imprimir), cal que sàpigues quin driver
usarà cups per controlar la impressora. Bàsicament el driver és allò que et
tradueix de PostScript al llenguatge de la impressora. N'hi ha diversos:
natius de cups, HPLIP en el cas d'impressores HP, a través de GhostScript,
Gimp-print, foomatic... ni jo mateix m'aclareixo encar bé en tota aquesta
teranyina de drivers...

El millor que pots fer en cada cas és mirar a
http://www.linux-foundation.org/en/OpenPrinting/Database/DatabaseIntro
i allí et diuen si la teva impressora té esperances de funcionar sota linux i
quin driver és millor.

Sobre impressió en Linux en general, també la mateixa web.

2) Un cop escollit el driver caldrà veure si et cal instal·lar paqueta
addicionals al cups. Alguns d'aquests paquets poden ser

cupsys-driver-gutenprint - printer drivers for CUPS
foomatic-db - linuxprinting.org printer support - database
foomatic-db-engine - linuxprinting.org printer support - programs
foomatic-db-hpijs - linuxprinting.org printer support - database for HPIJS
driver
foomatic-filters - linuxprinting.org printer support - filters
foomatic-filters-ppds - linuxprinting.org printer support - prebuilt PPD files
gimp-print - print plugin for the GIMP
hpijs - HP Linux Printing and Imaging - gs IJS driver (hpijs)
hplip - HP Linux Printing and Imaging System (HPLIP)
hpoj - HP OfficeJet Linux driver (hpoj)
ijsgimpprint - printer drivers for CUPS
ijsgutenprint - inkjet server - Ghostscript driver for Gutenprint

Aqui si no t'aclareixes, pregunta, que farem al que podrem :-)

Orestes