VncServer, qualitat del text

Algú està utilitzant o pot provar una connexió des d'un client VNC cap a una
màquina Linux que tingui algun servidor vncserver corrent ?
Jo tinc una màquina Linux que ofereixe sessions vncserver, gràcies al
tightvncserver.
Una altra Linux fa servir el vncserver.

Totes dues màquines ofereixen session vnc amb una resolució de 800 x 600 o
1024x768  (a escollir) i amb profunditat de colors de 16 bits.

Però mentre la qualitat d'una imatge és realment bona, la qualitat del text
és dolentota; tant en alguns menús del propi sistema com quan es fa servir
alguna aplicació.

Especialment OpenOffice : tant menús, menús contextuals, el propi text que
puc picar jo mateix; fa una mica de llàstima.

Alguna idea  ?

PEP