OpenOffice i ODBC

Bon dia...

En l'entorn Windows tinc un munt de fulls d'EXCEL que fa servir un driver
ODBC (MS-SQL Server en el meu cas) per accedir a dades del servidor SQL.

Ho estic intentant muntar directament a una estació Linux que porta un
OpenOffice 2.0.4.

Encara no he muntat cap driver per a MS-SQLServer, però estic intentant
comprendre com funciona el tema d'administració ODBC en una estació Linux.

He muntat els paquets unixodbc i unixodbc-bin.
A partir d'aquí puc gestionar les connexions OBDC amb el comandament
ODBCConfig, que em mostra un front-end molt similar al que porten els
sistemes MS-Windows.
De moment no hi veig cap driver instal·lat, perquè d'entrada, jo no n'he
instal·lat cap.

El que no entenc és què m'aporta de més la suite OpenOffice a nivell de
connexions a dades externes.
La suite Office porta una mena de registre de connexions, pel que he vist,
però ... que potser és exclusiva per a la suite oOo ?
Sembla que el tema de connexions de la suite oOo penja de la part
OpenOffice.Base.
Des d'OpenOffice.Calc puc anar a Eines-Opcions-OpeOffice.Base i veure tot
una sèrie de drivers disponibles; alguns són ODBC, altres JDBC però... que
només les pot fer servir la suite OoO ?
Si hi ha aquests drivers instal·lats, què passa ? Els he d'enregistrar a
ODBC ?

He fet alguna prova de crear, des d'OpenOffice.Base, una connexió a una base
de dades MS-ACCESS que tinc en una carpeta compartida d'un servidor SMB. Va
mooolt lent (per 40 registres)
No sé si el tema ODBC ho ha de millorar...
Puc fer proves amb bases de dades MS-Access com a font de dades.
I també tinc disponible un servidor MS-SQL Server 6.5 i un SQLAnyWhere.
Així que si algú em pot dirigir un xic...

PEP