Re: Paquets

> Instal·lar un paquet que no està en cap repositori.
>
> Pel que entenc... que segur que no ho he entès bé, si jo mateix
> em_baixo_un_paquet_tipus_deb el millor seria instal·lar-lo amb el aptitude
> ?

Si et baixes el paquet deb solament el pots instal·lar amb el dpkg.

Vull dir, perquè ho entenguis. Si al repositori de debian a un servidor
d'Internet tens un paquet perolo_0.7 i el tens incorporat al teu llistat
de paquets mitjançant "sudo aptitude update" o similar, encara que et
baixes el paquet perolo_0.7.deb al teu ordinador, quan executes

$ aptitude install perolo_0.7

estaràs instal·lant el que hi ha al repositori, i no pas el que tens al
teu ordinador, el perolo_0.7.deb.

Si vols instal·lar el que tens a l'ordinador, hauràs d'executar
$ sudo dpkg -i perolo_0.7.deb

> El fet de fer-ho amb aptitude, ja generaria tota la informació per
> des-instal·lar-lo quan calgui ?

Sí, l'aptitude és una passada.

> Per cert, fent-ho així (aptitude), apareixeria en algun lloc d'un
> front-end
> com el Synaptics ?

Sí. Com et vaig dir, l'aptitude es podria considerar un frontend del dpkg
i per tant, tot allò que instal·les amb l'aptitude, apt, dpk i dselect
apareixerà al synaptic.

> I sembla molt encertada la idea d'afegir un repositori en alguna carpeta
> del
> propi PC o de la xarxa local i afegir-la com a repositori deb file://
> Entenc que d'aquesta manera podria anar guardant paquets baixats de la
> xarxa
> (o d'on sigui) en aquesta carpeta, i així tot el tema dpkg apt aptitude i
> qualsevol front-end funcionaria de forma totalment transparent.

Jo mai he fet això de crear un propi repositori. Per què?

Tinc una bona adsl i tot el que necessito està dos clics. Per tant sempre
faig sudo aptitude install perolo, sudo aptitude remove perolo, i sudo
aptitude purge perolo.

Però clar, això depén dels gustos de cadascú.

Tampoc és que sigui molt partidari. T'ho explico. Imagina't que tens una
quantitat considerable de paquets. Cada cert temps canvien les versions:
1.01, 1.02...

T'imagines assabentar-te de quina és la versió de cada paquet del teu
repositori?? T'imagines cercar els paquets adequats?? T'imagines haver de
baixar-te'ls??

Tot això ho gestiona l'aptitude, l'apt o el synaptic. Entens com és millor
fer servir aquestos programes??

> Ara mateix he baixa un paquet .deb (un antivirus avast)
> Li he fet un dpgk -i
> No m'ha agradat (no porta cap programa resident)
> I he fet un dpgk -P nom_paquet
>
> I sembla que ho ha netejat tot !!??

Has de rellegir la puntualització molt encertada que va fer el Jordi. I
veuràs les distintes capacitats dels gestors de paquets.

En aquest cas, no has tingut cap problema. Però imagina't que desintal·les
un paquet del qual depenen un munt de programes. Si ho fas probablement
deixaràs inutilitzat el teu sistema.

El programa aptitude gestiona les desinstal·lacions de manera que
t'assegures que instal·lant o desinstal·lant no vas a deixar trencats
paquets, és a dir, que mantindrà instal·lats els qpaquets perquè tot
funcioni.

Salut!