Re: ekiga, ekiga, ekiga, ekiga...

El Monday 05 February 2007 20:52, rpb va escriure:
> Ara si
> que tinc so a l'ekiga, però és inusable degut al ressò (sembla que
> estigui al fons del Great Canyon). Pensava que podia ser a causa de la
> ínfima qualitat del micro i altaveus d'aquest portàtil, però passa el
> mateix si faig servir auriculars amb micro integrat, i a pesar de
> tenir la cancel·lació de "eco" habilitada. Donat que a l'ordinador
> d'escriptori, amb una audigy, funciona bé, suposo que deu ser una
> questió del maquinari de so del portàtil. Teniu experiència amb
> l'ekiga i un maquinari similar?

Possiblement sigui un pobre aïllament electrònic entre els altaveus i el
micro. Dues bobines contraposades fan un transformador, dues plaques
metàliques molt juntes però sense tocar-se fan un condensador; de la mateixa
manera, les estretes i juntes pistes dels circuits de coure *són* bobines i
condensadors, que s'indueixen les unes a les altres o en permeten el pas de
corrent.

Si mai tens l'oportunitat d'obrir la "caixa de reverberació" d'un amplificador
de guitarra elèctrica en veuràs un exemple exagerat.

Així que no descartis que el teu portàtil tingui una tarja de sò no
gaire "hi-fi".
--
:: Jaume Sabater

  Un hacker no va a reunions de hackers
  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona