ekiga, ekiga, ekiga, ekiga...

Estic fent proves amb ekiga...
<incís>
Ei, no us alarmeu per tants fils encetats, estic a casa amb la grip i
aprofito per provar un munt de coses que tenia pendents.
</incís>
Doncs això, que l'ekiga l'ordinador d'escriptori va perfecte, però al
portàtil (acer 1691) al principi no sentia res, doncs se'm queixava de
que la targeta de so integrada (intel ICH6) no suportava full duplex.
(de fet, amb això del so a gnome, entre alsa, esd, gstreamer, etc
sempre m'hi faig uns embolics considerables). Després de googlejar una
mica he trobat vàries solucions que passen per crear un fitxer
.asoundrc especial, i deshabilitar esd pels sons del sistema. Ara si
que tinc so a l'ekiga, però és inusable degut al ressò (sembla que
estigui al fons del Great Canyon). Pensava que podia ser a causa de la
ínfima qualitat del micro i altaveus d'aquest portàtil, però passa el
mateix si faig servir auriculars amb micro integrat, i a pesar de
tenir la cancel·lació de "eco" habilitada. Donat que a l'ordinador
d'escriptori, amb una audigy, funciona bé, suposo que deu ser una
questió del maquinari de so del portàtil. Teniu experiència amb
l'ekiga i un maquinari similar?

RPB