asterisk

Hola
Vaig assistir a la xerrada sobre asterisk a freenode i em va picar
molt la curiositat sobre aquest sistema de telefonia IP, fins al punt
de decidir-me a fer la prova. El cas és que el meu sofert servidor
linux de proves fa servir sarge, i veig que la versió d'asterisk que
porta és la 1.07, quan Etch porta la versió 1.2, i la darrera
d'asterisk crec que és ja la 1.4. Generalment m'agrada instal·lar la
versió adequada a la distribució, o sigui que abans no agafi valor per
una dist-upgrade a Etch (hi tinc moltes coses al servidor que m'han
costat massa de configurar com per prendre aquests riscs alegrement)
volia saber quines diferències em puc trobar entre aquestes versions
(els changelogs són massa críptics per mi...) i si potser la versió
1.07 és suficient, i en el cas que no, si instal·lar la 1.2 (o 1.4) a
Sarge em pot portar a un infern de dependències i un sistema trencat.

(en un altre fil que tinc obert sobre NX, ja faig menció de la meva
por a aquests problemes de dependències... no és paranoia, és
experiència...).

Utilitzeu asterisk? què me'n podeu dir de tot plegat? em podeu fer 5
cèntims de les seves possibilitats i què pot aportar a un usuari comú,
a casa seva? per a una empresa, sembla evident el potencial, però per
un usuari casolà ja no em va quedar tant clar a la xerrada, tot i que
com a bon friki, em van quedar ganes de provar-ho. Perquè tal i com em
va dir algú ahir a la xerrada:

"potser un usuari comú tampoc no necessita un servidor de correu a
casa seva, però... per què no tenir-lo?"

RPB