Re: Instal·lar Debian a AMD64

A Dilluns 29 Gener 2007 11:03, Jaume Sabater va escriure:
> El Saturday 27 January 2007 23:42, Marc Poch va escriure:

> Home, perquè no t'ha petat cap disc dur... No depèn de la Placa el bon
> funcionament del RAID per software.

> És així, doncs el LILO o el GRUB no saben lleguir un kernel de varis discs
> durs diferents. Segurament tinguis el raid0 en "stripping", només amb
> raid0-linear o amb RAID1 podries llegir el kernel des de GRUB o LILO, ja
> que són els dos únics "modes" de RAID en que el kernel i la initrd es poden
> llegir d'un sol disc dur.
>
> Per /boot amb 50MB vas que t'estrelles ;P

Mmmm... no sigueu gasius amb la mida de la partició /boot, perquè jo ho vaig
ser una vegada i em vaig quedar amb un sistema trencat: Imagina't que a /boot
hi tens un nucli "memtest" i un nucli linux dels de debian. Com que a més
segurament hi tens la imatge de initrd i el system.map, tot això ja ocupa uns
9-10 MB. Multipliqueu-ho si en teniu més d'un. Si tens nuclis compilat per tu
la cosa pot augmentar, perquè potser compiles algun driver estàticament dins
del kernel. Potser a més hi tens el grub amb algunes "splashimages". Tot pot
anar tranquil·lament a la ratlla dels 30-40MB.

Bé, ara resulta que instal·les un nou kernel. Com que es fa un backup de
l'antic kernel per omissió, no estàs alliberant espai, i si la partició és
petita corres el risc de quedar-te sense. Això és el que em va passar a mi,
amb l'agreujant que l'apt-get no em va avisar (almenys de manera visible) i
em va deixar el nucli i/o la initrd escapçades. A més, xulo de mi, abans de
reiniciar vaig esborrar els nuclis antics perquè confiava plenament en el bon
funcionament dels nuclis nous.

Total, que en rearrencar tenia un preciós kernel panic. Vaig haver de botar
amb un CD-Live i restaurar les constants vitals a mà, per això ara faig les
particions de /boot una mica més generoses i tinc cura de no esborrar res
fins que no he comprovat que el nou nucli va bé.

* Orestes Mas Casals - UPC                            *
* Linux User 285092  http://counter.li.org            *
* Membre de l'equip català de KDE http://cat.kde.org/ *
* Clau pública PGP: 0x97451E6A a http://pgp.mit.edu/  *