Re: Instal·lar Debian a AMD64

El Saturday 27 January 2007 23:42, Marc Poch va escriure:
> Hola companys,
>
>  Jo vull fer dels dos discs un RAID 0, doncs ho tinc al petium III i va de
> maravella ^^.

Home, perquè no t'ha petat cap disc dur... No depèn de la Placa el bon
funcionament del RAID per software.

> Però porto tot el dia intentant instal·lar i fer-ho
> funcionar, sense èxit. Per fer que s'instal·lés el grub al final he hagut
> de sacrificar 500 MB per a fer una partició a /boot que estan sense RAID0,
> però tant és, ara funciona (no toqueu el que funciona!).

És així, doncs el LILO o el GRUB no saben lleguir un kernel de varis discs
durs diferents. Segurament tinguis el raid0 en "stripping", només amb
raid0-linear o amb RAID1 podries llegir el kernel des de GRUB o LILO, ja que
són els dos únics "modes" de RAID en que el kernel i la initrd es poden
llegir d'un sol disc dur.

Per /boot amb 50MB vas que t'estrelles ;P

>  I un cop el grub li ha semblat bé instal·lar-se, al reiniciar l'ordinador
> se'm queda clavat arrancant els drivers d'audio:
>
>     audio: can't be loaded
>     missing kernel or user mode driver audio

Ja tens bé el kernel i/o els mòduls d'initrd?

> [...]
> trobo, no sé si realment es diu així, ja estic cansat u_u). Aleshores he
> reiniciat i per sorpresa meva m'he trobat amb un kernel panic attempted to
> init!
>
>   El motiu era que els números uuid (user id¿?) de les particions no eren
> les que pertocaven. I una de dues: o no es poden tocar les particions RAID
> just després d'instal·lar el sistema o potser tenia que haver desmontat
> manualment les particions (amb el mdadm) envès de reiniciar directament (ja
> m'imagino la resposta xD). Amb tot, el problema de l'audio també apareix

Uff, se t'ha "espatxurrat" el RAID?

> Per tant companys, digueu-me, què és millor que faci: intento resoldre
> aquest error? faig servir el CD d'instal·lació per a x86, li compilo un nou
> kernel preparant-lo pel AMD64 i després li dic al sources.list que agafi
> els paquets d'aquí: http://ftp.de.debian.org/debian-amd64/ ? o no sé...
> instal·lo la versió x86, canvio el kernel i a partir de llavors compilo
> tots els paquets que m'instal·li... o ja posats em passo a Gentoo... O ho
> faig servir tot com si fós un processador de 32 bits?

Jo de tu faria la instal.lació directament amb AMD64, a no ser que et vulguis
complicar la vida fent "cross-compilings" i chrootejant per passar de 32 a 64
bits...

--
:: Jaume Sabater

  Un hacker no va a reunions de hackers
  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona