Re: ajut amb xarxa casolana

A Dimarts 16 Gener 2007 00:12, rpb va escriure:
> [...]
> ajudar a resoldre. Fins ara en tenia prou amb les 4 interfaces
> ethernet del router-adsl per connectar totes les meves màquines, però
> amb l'arribada d'un nouvingut amb etch per experimentar, necessito una
> interface més. Ho he "solucionat" afegint un hub de 8 interfaces i
> connectant a ell tant el router adsl (com si fos un ordinador més)
> com les 5 màquines que tinc. Funcionar, funciona, però em trobo que la
> transferència de fitxers entre 2 màquines de la LAN va fatal, i la
> llumeta de les colisions del hub va de bòlid. (...)
Com ja t'han dit això es deu al funcionament del Hub (en diferència de
l'Switch) que reenvia a tots els ports TOT el que rep, a part que no té cap
tipus de control de flux ni res.
La manera MÉS FÀCIL, RÀPIDA i CÒMODE de solucionar-ho (que a més no hauràs de
tocar RES de la configuració anterior és:

ROUTER
	1- PC1
	2- PC2
	3- PC3
	4- HUB
		1- PC4
		2- PC5
		3..8- Els següents regals de reis ;-)

d'aquesta manera els PC1..3 tenen "accés directe a internet" sense molestar-se
entre ells més del compte, a més les comunicacions entre ells tampoc
interferèixen a les altres.
Els PC4..5 sí que entre ells dos es "molestaran" (però amb ordinadors
domèstics no ho notaràs).

> Disposo també d'un router linksys wrt54gl amb openwrt (linux) que vaig
> comprar per experimentar (més) però fa poc que el tinc i no l'he
> remenat massa. Se m'acut que pot servir per crear una subxarxa on
> afegir les màquines noves, i prescindir del hub, però tampoc sé massa
> com fer-ho.
Si té vàries interfícies (o la resta de màquines es connectarien per wifi) es
podria fer això substituïnt a l'esquema anterior el HUB pel Linksys.
Si el poses funcionant COM UN ROUTER sí que et crearà una subxarxa (per tant
IPs diferents i els seus clients l'hauran de tenir a ell com a gw). Has de
tenir en compte de configurar el servidor DHCP (si és que funciones així)
perquè serveixi una subxarxa diferent.
Per exempe,
ROUTER 1 -> 192.168.0.0/24
ROUTER 2 -> 192.168.1.0/24

però es possible (i més si li tens posat linux) que el puguis posar en mode
Bridge de manera que simplement fa de pont (no de router) i, per tant, totes
les màquines estaran en la mateixa subxarxa i amb gw=ROUTER1

salut!
--
Guillem Barba
GPG id EBC996C0