Re: ajut amb xarxa casolana

Hola, bon dia.

En/na rpb ha escrit:
[...] Disposo també d'un router linksys wrt54gl amb openwrt (linux) que vaig
comprar per experimentar (més) però fa poc que el tinc i no l'he
remenat massa. Se m'acut que pot servir per crear una subxarxa on
afegir les màquines noves, i prescindir del hub, però tampoc sé massa
com fer-ho.

Prova de connectar-los en cascada, és a dir, connecta els dos routers entre sí mitjançant una de les boques ethernet, tal cual, a veure si funciona. Hi ha routers que ho permeten, tot i que has d'utilitzar la última boca d'un amb la primera de l'altre.

Un altre dubte que tinc amb el linksys, és que si vull utilitzar-lo
com a punt d'accés de la meva xarxa, he de configurar-lo com el
adsl-router que tinc fins ara (també wifi) amb el mateix ssid, clau
wep, etc o es donaran d'h*st**s amb el adsl-router?

Jo crec que del que actualment es connecta internet no has de tocar res. I de l'altre tampoc crec que hagis de tocar gaire cosa si només el fas servir com a router. No cal que configuris de nou la WiFi ni res per l'estil, només tenir en compte que si uses DHCP, han de tenir paràmetres coherents entre un i l'altre. Hi ha també les taules d'enrutament que potser es podrien ajustar, però en el meu 3com no em deixa fer-hi gairebé res , o no en sé prou per trobar-hi gaire utilitat ;-).

Perdoneu si només dic que bestieses, però no domino gaire el tema de
xarxes fora de la connexió internet + router + 4 màquinetes en la
mateixa LAN que tenia fins ara. Si la solució és massa llarga
d'explicar, en tindré prou si em redirigiu a alguna web que em pugui
servir per aprendre. Gràcies anticipades pel vostre ajut.
RPB

Segons la meva opinió, si vols una solució senzilla i barata, podries alliverar una boca del router fent servir WiFi. Pots comprar una ethernet PCI amb WiFi, que estigui suportada sota Linux, i no caldrà que facis gaires invents amb altres routers. ;-)

[OT] Per cert, sempre he tingut ganes de trobar un lloc on la gent expliqui les solucions que utilitza dins les xarxes casolanes, suposo que cada cop som més que tenim un PC reciclat com a servidor, un sobretaula i un portàtil (segur que n'hi ha que tenen força més equipament), i trobo que seria interessant poguer intercanviar idees [/OT].

Ivà.