Re: recuperació sense etc + discos.

En/na Orestes Mas ha escrit:
Jo crec que l'esforç hauria estat molt superior. Potser amb "dpkg-reconfigure -a" podries haver aconseguit quelcom, però hagués estat un pal igualment, perquè has de respondre una a una les preguntes de configuració de tots els paquets que usen debconf... i vés a saber el resultat final d'això. Jo no ho he fet mai, però com que el sistema de paquets de debian és bo, potser xuta.

M'ho vaig estar rumiant, però penso que hauria estat un merder impressionant. Per exemple saber quins paquets tinc instal·lats i tinc no. Era un esforç molt menor el re-instal·lar. De fa anys que vaig decidir que s'havia d'evitar al màxim el re-instal·lar (gràcies a un consell del lluis xscript), però aquest cop era una qüestió de força major, necessito treballar amb aquell ordinador.

2.- Pel camí, resulta que pel que sigui tots els nuclis nous que compilo
sembla que no reconeixen la partició, o que tenen problemes per
iniciar-se i per tant, kernel panic. Cosa veritablement curiosa donat
que els compilo a partir del .config original que hi ha a /boot, i
mirant-me i remirant-me tot plegat abastament. I no parlem de SATA ni
coses rares, IDE clàssic. Diria que això indica que el disc (o la
partició) està començant a fallar. A algú més li ha passat?

Això és (probablement) perquè tens les particions formatejades amb ext3 (o el sistema de fitxers que sigui) i el suport de ext3 el tens compilat com a mòdul, i no pas incorporat dins el nucli. Aleshores quan es carrega el nucli, com que no té el suport per ext3 no pot anar a llegir els mòduls que el suporten , i no el pot suportar (toma garbuix :-)

La solució a això és generar una imatge d'un mini-sistema linux (que contingui els mòduls), i carregar-la en RAM tot just després del nucli. El nucli usa aquesta imatge (initramdisk) per trobar i carregar els mòduls, i aleshores munta les particions del disc dur i fa un chroot per "traspassar el control" al sistema linux real, abandonant el ramdisk.

Exactament això es fa amb aquesta comanda que dius? initramdisk? Me la miro aquesta nit i et dic alguna cosa.

<Inici to èpic> Oh deus del cel, que es va fer dels antics programes i nuclis passats, del fluxbox i del fvwm, del mkinitrd, d'ipchains i de l'xmms...</Fi to epic>.

I visquin les còpies de seguretat.

Voto per això. O un bon RAID.

--
xavi | lorajoler@paranoici.org