Re: recuperació sense etc + discos.

A Dilluns 08 Gener 2007 11:01, xavi va escriure:
> Degut al meu espectacular grau de patatisme i lamerisme he aconseguit
> carregar-me el directori /etc d'un sistema Debian GNU/Linux Etch. Sense
> còpia de seguretat. Al final he decidit anar pel dret i reinstal·lar,
> però pregunto:
>
> 1.- Hi havien solucions alternatives? se m'acut l'haver començat posant
> un livecd del que sigui i poc a poc anar ajustant, però crec que
> l'esforç hauria estat superior al reinstal·lar.

Jo crec que l'esforç hauria estat molt superior. Potser
amb "dpkg-reconfigure -a" podries haver aconseguit quelcom, però hagués estat
un pal igualment, perquè has de respondre una a una les preguntes de
configuració de tots els paquets que usen debconf... i vés a saber el
resultat final d'això. Jo no ho he fet mai, però com que el sistema de
paquets de debian és bo, potser xuta.

> 2.- Pel camí, resulta que pel que sigui tots els nuclis nous que compilo
> sembla que no reconeixen la partició, o que tenen problemes per
> iniciar-se i per tant, kernel panic. Cosa veritablement curiosa donat
> que els compilo a partir del .config original que hi ha a /boot, i
> mirant-me i remirant-me tot plegat abastament. I no parlem de SATA ni
> coses rares, IDE clàssic. Diria que això indica que el disc (o la
> partició) està començant a fallar. A algú més li ha passat?

Això és (probablement) perquè tens les particions formatejades amb ext3 (o el
sistema de fitxers que sigui) i el suport de ext3 el tens compilat com a
mòdul, i no pas incorporat dins el nucli. Aleshores quan es carrega el nucli,
com que no té el suport per ext3 no pot anar a llegir els mòduls que el
suporten , i no el pot suportar (toma garbuix :-)

La solució a això és generar una imatge d'un mini-sistema linux (que contingui
els mòduls), i carregar-la en RAM tot just després del nucli. El nucli usa
aquesta imatge (initramdisk) per trobar i carregar els mòduls, i aleshores
munta les particions del disc dur i fa un chroot per "traspassar el control"
al sistema linux real, abandonant el ramdisk.

> I visquin les còpies de seguretat.

Voto per això. O un bon RAID.

* Orestes Mas Casals - UPC                            *
* Linux User 285092  http://counter.li.org            *
* Membre de l'equip català de KDE http://cat.kde.org/ *
* Clau pública PGP: 0x97451E6A a http://pgp.mit.edu/  *