Debian inestable se'm penja

Hola companys,

 Des de que em vaig passar a Debian unstable, el sistema, de tant en tant, se'm penja.

 No sempre se'm penja, diria que és totalment aleatori i per fer una mica d'estadística diria que es penja un cop cada dues setmanes (va haver un dia que se'm va penjar dos cops). Es sol penjar quan faig un click amb el ratolí, diria que sempre al Firefox (no puc assegurar si altres cops s'ha penjat teclejant o clicant en altres aplicacions).

 La manera en com es penja el sistema és curiosa, doncs quan clico, se'm posa el cursor del ratolí com si estigués pensant (el rellotge), tot i que el cursor es mou perfectament, el sistema no respon als clicks, ni als events de passar el ratolí sobre una icona (que s'il·luminen una mica més) ni res, el teclat tampoc respon (ni tant sols els leds de Majúscules i demés [tampoc puc anar a les tty's]). El curiós, és que, com que sempre que tinc l'ordinador encès poso música, la música segueix sonant, però només fins que acaba la cançó que en aquell moment està sonant (potser és una manera de despedir-se xD) i tot i havent acabat la música el cursor del ratolí encara el puc moure, tot i que el sistema passa olímpicament, per tant, l'única sol·lució és apagar i tornar a engegar manualment.

 Tinc el kernel 2.6.18 i estic a inestable per culpa dels drivers d'nvidia [necessito els drivers de debian perquè l'executable d'nvidia no em funciona i mira que m'hi vaig esbarallar...]. Faig servir el Gnome i els programes habituals que faig servir són: firefox (amb 5 ó 6 pestanyes obertes), una consola, xmms i el Gaim (aquests són els prorgames que tenia ara en marxa quan se m'ha penjat el sistema: just quan he clicat a la capseta de "search" de http://www.debian.org/distrib/packages xD).

 En fi, alguna suggerència? és el Firefox? és el Gnome? és l'xorg? és el kernel? sóc jo?

 Ah! i quan faig apt-get update; apt-get upgrade em diu que tinc no sé quants paquets mantinguts, algun cop he forçat la instal·lació d'alguns d'aquests paquets. Pot ser aquesta la causa? per què el sistema manté aquests paquets? [és que al final la llista de paquets mantinguts és llarga (39 paquets mantiguts)].

 Gràcies per endavant!

--
            Marc
              マルク