Re: Pantalleta molesta

A Diumenge 03 Desembre 2006 11:02, Cubells va escriure:
> Bon dia:
>
> Aquesta pregunta va per als que més entenen de KDE, que n'hi ha a la
> llista...
>
> Des de fa uns dies al KDE de la meua dona li apareix una pantalleta
> només arrenca l'escriptori dient el següent:
>
> "L'idioma ca_ES.UTF@euro no existeix, s'usarà Valor per defecte del
> sistema"
>
> Només tinc l'opció d'acceptar i (crec...) tinc tots els paquets
> necessaris d'idioma.
>
> Si inicio jo una sessió de KDE no em passa...
>
> Què he de modificar de la configuració per llevar-li el mosquit??

> [...]

Segurament algú ho sabrà millor, però hauries de cercar la
cadena "ca_ES.UTF-8" als seus fitxers de configuració i/o inici de sessió
kde. Un cop trobada, canviar-la pel teu locale real, que segurament
serà "ca_ES@euro" o "ca_ES" a seques.

Llocs on buscar:

- /etc/default/locale
- /etc/profile
- /etc/bash.bashrc
- els fitxers ".bashrc" i ".profile" del teu $HOME i de la teva dona, a veure
si difereixen.
- /etc/kde3/*, especialment el  subdirectori kdm/
- /etc/X11 i subdirectoris...

Potser també pot passar que el KDE està per defecte en unicode excepte el
teu usuari, que està en latin1 (ISO-8859-1), aleshores, en crear un nou usuari
te l'ha creat amb la codificació per defecte.

Si no trobes res, sempre pots fer un "dpkg-reconfigure locales" i activar-li
el ca_ES.UTF-8, així no li donaria la llauna, però no et recomano tenir
usuaris treballant amb diferents locales en el sistema, perquè això podria
ser un problema per exemple pels noms accentuats de fitxers, que cadascú
veuria de manera diferent.

Reconec que dóno pals de cec, però és que ara com ara no se m'acut res més.
Orestes Mas Casals
Universitat Politècnica de Catalunya
Linux User 285092  http://counter.li.org
Clau pública PGP: 0x97451E6A a http://pgp.mit.edu/