Problema amb PAM

Hola de nou.
Després d'haver fet la 'pràctica' d'integrar una Debian en un Domini NT i
permetre fer Logins als usuaris del Domini directament a la Debian, em trobo
amb el següent problema.

Estic treballant amb el Gnome.
Obro una finestra de terminal.
Faig su
poso el password de root i ... treballo com a root.

TOT Bé !!!

ARA bé, em passa el següent :
Estic treballant amb el Gnome.
Obro una finestra de root terminal
La GUI em demana el password de root.
L'entro i ... no em mostra res, ni es queixa ni fa res de res.

La que segueix és la configuració dels diferents fitxers common-auth,
common-account i common-session

/etc/pam.d/common.auth

auth	optional	pam_mount.so
auth	sufficient	pam_winbind.so use_first_pass
auth	required	pam_unix.so nullok_secure use_first_pass

/etc/pam.d/common-account
account	sufficient	pam_winbind.so
account	required	pam_unix.so

/etc/pam.d/common-session
session required	pam_mkhomedir.so skel=/etc/skel umask=022
session optional 	pam_mount.so
session sufficient	pam_winbind.so
session	required	pam_unix.so

He vist que si edito el fitxer /etc/pam.d/common-session i comento la línia
session 	optional 	pam_mount.so
em deixa treballar correctament al clicar damunt la icona root terminal.

Com podeu suposar, root és un usuari propi de Debian i no cal que que hagi
de muntar cap recurs ni verificar-se al domini ni res semblant. Però clar,
si comento la línia esmentada, llavors els usuaris del Domini, al fer el
Login, no tindran accés als seus recursos compartits.

He vist que la icona que obre un root terminal, fa servir gksu per demanar
el password.
Algú sap on pot esta el problema ?

Ja sé que podent treballar com a root a partir de fer un su sembla que la
cosa queda arreglada, però m'agradaria saber què és el que està malament.

Gràcies !!!

Josep Molero i Puig
josep.molero@sp.procap.com

Departament d'Informàtica