Re: m'he quedat sense consoles

A Dimecres 22 Novembre 2006 14:29, rpb va escriure:
> Utilitzo el driver propietari de ATI, fglrx. El "ati" no funcionava, i
> el "vesa" tampoc. Vaig provar el "radeon" però amb la meva targeta de
> video (X800) anava molt lent, tot i que sembla que funciona
> raonablement amb altres  radeon.

És cert que els controladors lliures acostumen a anar més lents que els
propietaris, i la majoria són inútils si necessites acceleració gràfica, però
pel treball quotidià d'escriptori van raonablement bé.

Jo miraria d'anar acotant el problema: Començaria per veure si amb el
controlador "radeon" també es penja. Si és així podria indicar un problema de
configuració de les Xorg o, encara pitjor: una fallada del hardware
(principalment memòria...)

El més curiós és que dius que tot això et passa després de canviar el
monitor!? Això em té despistat perquè no hi sé veure una relació directa. Cal
que t'asseguris que la fallada es deu efectivament al monitor, i no a altres
canvis que hagis fet simultàniament.

> [...]
> invariablement es penja. Algun cop es queda en pantalla negra, però
> puc accedir remotament. Fent un "top", hi ha el procés xorg ocupant un
> 99.9% de processador. Si li faig un kill -15 des de top, no s'atura.
> He provat també un kill -9, però res. En aquests casos, tampoc m'ha
> funcionat fer-li un /sbin/shutdown -h des de consola remota.
> Llavors clar, cada cop que torno a arrencar, ha de fer un check de les
> particions perque no estan "cleanly unmounted", un rollo. Saps si pot
> passar alguna cosa havent de tancar sempre l'ordinador amb el botonet

Teòricament si, a la pràctica molt poc, sobretot si uses sistemes de fitxers
transaccionals com ara ext3. El que vull dir és que jo no he perdut mai res,
vaja. En qualsevol cas, el sistema NO s'ha de penjar, i punt.