Re: Mp3 en amarok

> El Dijous 09 Novembre 2006 10:44, David Trigo Chávez va escriure:
>
> No és teu, :) és un problema legal i de llibertat: per a escoltar mp3
> cal
> demanar permís d'aquesta gent http://www.mp3licesing.com

Bé. Jo no sóc advocat. Però les patents de programari són il·legals
(encara) a Europa, i per tant no hauríem de patir. Algunes patents
sobre MP3 tenen una part d'acústica i tal que és una mica propera al
camp patentable, però que tothom diu que era coneguda temps abans.
I alguna cosa que he llegit tampoc sembla vàlida per falta de revelació
del mètode. Total, que dubto que el que aquesta gent exigeixi ho
pugui exigir a Europa.

El que passa és que si poses programari a internet és una murga
haver-te d'assegurar de des d'on es baixa, i per tant si hi ha
parts del món on hi pot haver patents vàlides pringa tot el món.
El Benjamí té raó amb que no es pot distribuir programari lliure així.
Si un programa és lliure i no el pots distribuir per tot el món,
cagada.

D'altra banda hi ha formats millors, com l'ogg, que no has de negociar
amb l'mp3licensing.com. I fer servir un format és ajudar a fer-lo
popular, per tant els europeus tenim prous motius per no fer servir
mp3 encara que ho puguem fer legalment (per no fer la propaganda a
extorsionadors).

Prova amb fitxers .ogg i ja veuràs com no tens tants maldecaps.
Un format no és només un ratio de compressió i una qualitat acústica,
també és una senzillesa d'instal·lació, no ? . Tant que remuguen
que el programari lliureno és amigable perquè et deixa triar entre
moltes maneres de fer les coses o perquè li falta un GUI únic, uniformat
i monolític, doncs mira hi ha moltes coses que són molt menys amigables
per culpa de requeriments legals. Però els requeriments legals no són
quimeres io afecten la vida quotidiana de la gent, per tant,
sempre que es pugui a triar formats lliures.

Webs amb música en format ogg:

www.jamendo.com

osti, n'hi havia més però ara no les tinc a mà...