eina de backup

Tinc un servidor a casa (sarge) que utilitzo per donar diferents
serveis a la xarxa casolana. El cas és que ara necessito una eina de
backup, on pugui fer backups del servidor (capacitat uns 17 Gb, raid
per software) al meu desktop (Ubuntu edgy64), on hi tinc un disc de
més capacitat. Les eines que vaig veient (amanda, bacula) semblen
destinades a un servidor dedicat de backups per xarxes enormes, amb
dispositius de cinta. Busco quelcom més simple, per fer backups, no
necessàriament automatitzats, del servidor cap al meu desktop, a un
directori qualsevol, directe a disc. Em podeu recomanar alguna eina?
He vist partimage que pot acostar-se al que busco, però no sé que tal
es porta amb sistemes que utilitzen RAID software, ni si es pot fer
d'un ordinador cap a unaltre. Què em suggeriu?

RPB