Re: Ancorat a breezy

M'HE DESANCORAT!!!

Bé, finalment he pogut instal·lar un sistema de 64 bits... Ja que us
he donat la tabarra, us explico com ho he fet per si algú més s'hi
troba. La combinació més explosiva que podeu tenir és:

Xipset nforce
Gb ethernet PCI-X integrada al xipset
Disc SATA
Bus PCIExpress
Placa gràfica ATI X800 PCI-X

I jo complia tots els requisits, quan una cosa no falla, ho fa
l'altre, quan no tot alhora. El primer problema amb aquesta
configuració, és que l'instalador et trobi la targeta de xarxa.
Els problemes per detectar-la precisament no tenen res a veure amb
aquesta, sinó amb el bus PCI-X que utilitza. Després de cercar per
internet (si, aviat està dit, però m'he passat HORES llegint en
anglès, francès, italià i portuguès) vaig trobar que passant un obscur
paràmetre a l'instal·lador, en el moment de l'arrencada:

pci=nommconf

ja la detecta. Sembla tenir a veure amb la detecció dels busos PCI, no
us avorriré amb detalls perquè tampoc vaig entendre res. Però el
fantàstic resultat és... Voilà!!! targeta trobada. Després de la
instal·lació, i en la primera arrencada, et pots trobar amb un
fastuós:

"ALERT! device dev/sd[foo] does not exist! Dropping to a shell..."

i efectivament, et deixa tirat a una shell de initramfs, davant la
qual jo no sabia fer res més que mirar-me-la amb cara de tonto.
Evidentment, la tal dev/sd[foo] és on hi ha la partició arrel,
configurada a la instal·lació. M'he trobat amb això amb nuclis igual o
superiors a 2.6.15. Sembla que es fot un embolic de cal ample en
l'arrencada, reanomena els dispositius com li dóna la gana
(evidentment, molt diferent de com li hagis dit al instal·lar).
Especialment greu si tens SATA + lectores de targetes + firewires +
USBs... He vist solucions que passen per reanomenar-los de nou de la
manera com el sistema s'ho espera, complicat i s'ha de repetir per
cada nou nucli que actualitzis. Què fer? doncs provar amb el comodin:

pci=nommconf

posant-lo al grub. No sóc cap gurú. Reconec que ho vaig provar per la
cara i vaig tenir la enorme chiripa de que... FUNCIONA!!! Apa, a
arrencar Debian AMD64. Tot bé, però... no vaig poder aixecar les X ni
amb palanca. Ati no va. Vesa no va. Més tard vaig descobrir el driver
lliure Radeon, però en el meu sistema s'arrossegava lamentablement, i
en moure finestres te'n vas deixant trocets pel camí. Potser amb
altres ATI va millor. Compilar fglrx és un mal de c*ll*ns que ja vaig
patir fa temps i no volia tornar-hi a passar (també s'ha de repetir
cada cop que actualitzes el nucli) així que vaig donar una oportunitat
a Ubuntu Edgy64. D'entrada, el fglrx precompilat només funciona en 2D,
però ja és un principi. Amb un parell de trucs funciona, però ja m'he
extès massa, si a algú li interessa, que demani.

RPB

P.D. Si algú sap exactament què carai fa això de pci=nommconf, agrairé
eternament que m'ho expliqui.