potser amb virtualhost?

Hola llista,

Desde fora de casa, accedeixo als recursos del servidor casolà via ssh i
després fent tunels dels ports que m'interessen.

Així, per exemple si vull accedir al mail, faig un tunel amb el port
localhost:25 i 143 del pc que estic utilitzant cap el localhost:25 i 143
del servidor.

Em funciona de conya en tot el que necessito, excepte en alguns serveis
web's tipus wordpress, que el problema és que desde fora amb el tunel hi
haig d'accedir amb un http://localhost/el _que_sigui i en canvi desde la
xarxa interna de casa hi accedeixo pel nom del servidor dirèctament (que
es resol utilitzant dnsmasq com a DNS intern). Wordpress i altres serveis
webs guarden el domini al que pertanyen en la seva configuració, i si ho
configures perque respongui a http://servidor/wordpress, no funciona si
intentes un http://localhost/wordpress i viceversa.

Com que suposo que no sóc l'únic al que li passa, crec que hi ha
d'haver-hi alguna manera elegant de resoldre aquestes situacions, però no
en sé prou d'Apache com per trobar-la. Sabeu si esbarallant-me amb els
alies, o virtualhost ho podria aconseguir?

Moltes gràcies.
Ivà.