problemes amb el teclat numèric

Hola! Em sembla que és la primera vegada que escric. Pro em llegeixo
la majoria de les coses que envieu. La veritat és que n'he après molt,
però pel què sembla encara no lo suficient.

Us explico el meu problema, a veure si algú em pot ajudar...

Tinc la versió estable del Debian. Des d'ahir que no em funciona el
... no sé com se diu, la part "calculadora" del teclat.

Els botons fan funcions de ratolí. És a a dir, si a preto el 8, doncs
em fa pujar el ratolí, el 3 em fa baixar el ratolí avall a la dreta i
així. La veritat és que no sé pas què passa...

He probat lo de fer

# setxkbmap es

també:

# xmodmap /usr/share/xmodmap/xmodmap.es

També un

#dpkg-reconfigure locale

Cap de les coses m'han funcionat. Clar que també les he fet un pèl a
la babalà... hehe.  Suposo que així se n'aprèn..