Re: internet de pujada lenta

On Tue, Sep 12, 2006 at 07:08:16PM +0200, Tevi wrote:
> Hola llista,
>
> Internet de pujada no em funciona gaire bé:
>
> Símptomes:
> - Quan faig un ftp de pujada a un servidor s'atura després dels 12KB inicials.
> - Quan comprovo la velocitat amb el test: http://www.adsl4ever.com/test/11/ i
> algun altre s'atura sense ni acabar el test.
> - Alguns tests de pujada sí que em funcionen i donen velocitats raonables.
> - Puc enviar dades.. (i.e. enviar aquest mail)

Però només tens problemes per pujar via ftp o amb qualsevol protocol ?.
No serà que els tests que fallen usen ftp i els que van http ? (bé,
no sé com se suposa que pot pujar coses per ftp una pàgina web que
et miris, però qui sap...). Quan puges fitxers per ftp fa el mateix
(per exemple quan adjuntes un fitxer a un missatge des d'un webmail) ?.

T'ho fa sempre o només quan al mateix temps estàs baixant moltes coses?.
He sentit a dir que a vegades el tràfic de baixada pot saturar l'ample
de banda i endarrerir o fer perdre paquets de control que usa el tràfic
de pujada (no sé, ACKs o paquets així). Em sona que ho explicaven a algun
tutorial de Quality of Service (QoS) o Traffic shaping.

També em sona haver sentit que es poden optimitzar velocitats tocant paràmetres
com l'MTU o així, però no entenc com això pot fer que s'aturi del tot la
pujada...

Vaja, que no et soluciono res, però si et serveix de consol no ets l'únic
que no saps la solució :)

> PD: Fa temps que em sembla que els linux em vagin més lents que el windows,
> però no m'ho volia creure. No per descarregar arxius grans, sinó per navegar
> en general.

Qui sap, potser els gnu/linux estan mal fets o potser assumeixen que
els routers o pcs amb qui parlen estan més ben fets del que estan...
Ni flors.