Re: La síndrome del clic tonto ...

El Thu, Sep 14, 2006 at 11:15:35PM +0200, Lluís Gras ens deleità amb les següents paraules:
> Bones ... de fet més aviat dolentes i espesetes ...
>
> Avui per la tarda he patit un suicidi massiu de neurones i el resultat
> final és que he fotut enlaire la taula de particions d'un disc SATA de 300
> Gb amb un XP i 14 o 15 particions ext3 amb linux, més xulo que bonic he
> arrencat amb una live i he passat el gpart, un altre episodi de suicidi
> neuronal i al final he aconseguit allò que en castellà en deuen dir un
> "batiburrillo", hores d'ara ja he optat per pasar una mica de paper de
> vidre al disc dur i m'he fet la promesa d'afegir el -i als alias.

> [...]

Doncs no fa massa vaig veure com el disc d'un servidor es moria (al final
vam decidir que era problema de la controladora DMA XD), que per fer-ho mes
divertit va passar just quan un parell de dies abans haviem estat parlant
sobre quina politica de backups seguir...

En fi, que si el gpart amb totes les seves opcions d'escaneig a fons i
d'altres opcions per posar-se pesadot (i lent!) no et proporciona cap
informacio valida (com ens va passar, doncs estava tot del reves) la
veritat es que crec que ben poques esperances hi ha.

Be, no se si ho hauras fet, pero jo un cop m'hi vaig trobar, que un cop
vaig aconseguir que el gpart em dones tota la informacio que vaig poder,
fins i tot aquella que era absurda o superflua, vaig haver de fer el puzzle
de quin podria ser l'estat de les particions.

I per anar fent proves, millor que facis primer una imatge del disc
"malalt" i facis els canvis de la taula de particions, etc sobre aquesta
imatge (despres ho pots muntar les particions de la imatge per loopback,
pero tingues en compte que al 'losetup' li has de donar un parametre amb
l'offset a partir del qual comenc,a la particio - tenint en compte l'espai
inicial ocupat pel MBR -; ara no recordo el numerot, pero si que ho vaig
trobar en una pagina que parlava de com crear una imatge de HD per a
utilitzar-la des de qemu o bochs).

Per cert, si la paciencia o la esperanc,a se t'acaben abans de recuperar
les dades, i si consideres que aquestes son suficientment importants, m'han
comentat algun cop que hi ha programes (propietaris) que poden trobar
algunes d'aquestes dades en particions malmeses o fitxers esborrats... (si
t'interessa ho puc preguntar, pero siusplau envia'm un missatge privat pq
potser no llegeixo la llista).

apa!

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."