internet de pujada lenta

Hola llista,

Internet de pujada no em funciona gaire bé:

Símptomes:
- Quan faig un ftp de pujada a un servidor s'atura després dels 12KB inicials.
- Quan comprovo la velocitat amb el test: http://www.adsl4ever.com/test/11/ i
algun altre s'atura sense ni acabar el test.
- Alguns tests de pujada sí que em funcionen i donen velocitats raonables.
- Puc enviar dades.. (i.e. enviar aquest mail)

He descartat un problema de configuració del router perquè un ordinador amb
windows que està darrera el mateix router no té aquests problemes. El mateix
ordinador amb debian sid sí que té problemes.

Jo penso que pot ser un problema de configuració que faci perdre un tipus de
paquets i això dificulti una comunicació fluïda. Com si fos un problema de
protocol.

He tret les regles de l'iptables, però continua igual. He buscat pel google
però no veig res que s'assembli al meu problema.

Sabeu per on puc buscar?

Moltes gràcies.

PD: Fa temps que em sembla que els linux em vagin més lents que el windows,
però no m'ho volia creure. No per descarregar arxius grans, sinó per navegar
en general.