sudo apt-cdrom add

Hola a tots:

Avui us demane una mica d'indulgencia doncs el dubte és amb un Ubuntu
dapper i aquesta llista és genèrica de  debian.

He aconseguit instal·lar l'ubuntu i he hagut de solventar un parell de
kernels panics a la partició de debian sarge doncs al fer les particions
i renumerar-se automaticament les de debian després no coincidien amb el
que havia de posar a grub ni a fstab.

Ara em trobe ( debian ja va perfecte ) que Ubuntu que suposadament havia
de ser més manejable no monta els dvds que he baixat amb bitorrent :

main-restricted
universo-multiverso-1
universo-multiverso-2
universo-multiverso-3

En instalar ubuntu dapper amb el cdrom "ubuntu 6.06 desktop" com que era
un cdrom l'he introduit al gravador/lector de cdroms i al voler afegir
els repositoris d'abans en dvd al lector de dvds i escriure a la
consola:

sudo apt-cdrom add
hem diu que ha hagut un error en montar el cdrom.

Algú sap com puc dir-li per consola que vull afegir repositoris pel
dvdrom( /dev/cdrom1 ) i no pel cdrom ( /dev/cdrom ) que és com m'ho fa
per defecte.

Gràcies.
Joan.