Re: fallida al enviar missatges

no he seguit massa bé tot, només comentar que si és cosa del servidor de
ya.com pots utilitzar el gmail per enviar i per rebre (a alguna banda hi
ha una cosa a gmail per activar el smtp...). No sé si et podria ajudar.

Si, ja he trobat la opció, que crec que és el que faré. Només espero recordar com configurar el servidor que tinc a casa (postfix) per que utilitzi gmail en  lloc de ya.com, doncs vaig suar tinta per que funcionés amb ya.com. A més, al tractar-se de un servidor sense domini propi, espero no tenir els mateixos problemes amb gmail que amb ya.com. Si algú ho té muntat com jo, o similarment:

clients xarxa casolana -> servidor smtp propi sense domini -> smtp de IPS (ya.com)  /*per la sortida

POP de IPS(ya.com), gmail, altres POP-IPS vells -> fetchmail -> procmail -> spamassassin, clamav, sanitizer -> postfix (smtp xarxa casolana) -> dovecot (POP-xarxa casolana) -> clients xarxa casolana /*per l'entrada

Estic pendent d'aprofitar les vacances per canviar el meu servidor, doncs està ple de proves i "murrialla", per una cosa menys experimental i més definitiva i de cara a la feina (tot i que porta 2 anys non-stop com un rellotge amb una debian sarge). Si algú te un muntatge similar, o més senzill però que funcioni (com saltar-se el servidor POP local...), utilitzant gmail com smtp-pop extern i em pot comentar què tal li funciona...

Rpb