Re: reiserfs -> ext3

(Seguisc amb les preguntes estúpides.)

Per tant, en desfer el tar amb

# tar xvf home.tgz /home

una vegada canviada la cadena "reiserfs" per "ext3" al fitxer /etc/fstab i muntada la partició ja reformatada, doncs, se'm crearà el següent a  /home (/dev/sda7):  /home com a directori arrel on dins hi ha els usuaris. És a dir, si faig # ls /home em retornarà un únic directori home, no usuari1, usuari2,..., usuariN. Però això no és tal com està a un sistema normal, no?

La pregunta: haure de moure el contingut del directori /home, es a dir, els usuaris, *fora*, perquè estiguen al punt més elevat dins l'estructura de directoris de la partició que, aquesta sí, duu el nom (label, etiqueta), home, tal com passa normalment? Si faig això (no sé si és un nyap, fer-ho així) això farà que després el sistema veja /home com Déu mana?

2006/4/12, Jaume Sabater <jaume@argus.net>:
El Dimecres 12 Abril 2006 12:33, Joan Sanz va escriure:
> 2) Pregunta (potser idiota; són les coses de ser un paixarell): una vegada
> fet el tar o copiada la partició al disc dur auxiliar, he de fer cfdisk i
> posar-li l'etiqueta "/" i "/home" a cada partició del disc dur original i
> després fer mkfs.ext3, o faig aquesta darrera ordre i després només
> descomprimint el volum pren l'etiqueta del directori superior del tar o de
> l'estructura copiada? (en tinc dues, de particions realment, /dev/sda5,
> corresponent a /, i /dev/sda7, corresponent a /home)

Això ho has de canviar a l'/etc/fstab i al /etc/lilo.conf. Que jo sàpiga, a
l'fdisk (o similars) no se li diu on va muntada cada partició, només se li
diu quin tipus de partició és (ext3, reiserfs, swap...)

> Una més: el lost+found que es crea en formatar, té cap utilitat? Ho dic
> perquè en formatar el disc dur auxiliar em va crear això, i a cap de les
> particions del sistema al disc dur original no he trobat cap lost+found.
> Per tant, si me'l crea en formatar, els puc borrar? No hauria de fer-ho?

El lost+found t'el crea al muntar cada partició, no l'has de crear ni copiar
tu, a no ser que t'interessi pel contingut (normalment son arxius que ha
trobat després de fer un fsck i trobar inodes orfes)
--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona