gnuplot

bones!
se que la meva pregunta no s'ajusta a la tematica de la llista, pero es que
he buscat i rebuscat i no he trobat resposta al que vull (com a minim cap
resposta que no m'obligui a llegir-me tots els manual de gnuplot ;))

doncs be, vull mostrar unes dades que ocupen un espectre molt gran en l'eix
de les Y, pero el problema es que estan agrupades en un parell o tres de
franges, de manera que no s'aprecia la diferencia de valors dins d'aquestes
franges (nomes es veu una linia recta poc definida de punts de colors)

es un resultat com:

 ++++++++++++++++++++++++++

  +++       ++++     ++++

 ++++++++++++++++++++++++++

on les files de +s tenen en relitat diversos valors en l'eix vertical, pero
com ja he dit, no s'aprecia

he provat a posar una escala logaritmica a l'eix, pero evidenment no em
serveix... espaia molt l'extrem superior o inferior, i comprimeix
sobremanera l'altre extrem

el que jo voldria es que l'escala de Y fos "variable", sense tenir massa en
compte la relacio de distancies en aquest eix, de manera que "expandis" les
zones mes poblades i "comprimis" les que ho estan menys

aixo seria l'ideal:

 +++++++++ ++ + + + ++ ++ ++   + + + + +
  + + +  + + + + + ++ + + + ++ + + + +
 +  + ++ + + + + + + + + + + +  + ++ + +

 +++         ++++         ++++      ++++

 +++++++++ ++ + + + ++ ++ ++   + + + + +
  + + +  + + + + + ++ + + + ++ + + + +
 +  + ++ + + + + + + + + + + +  + ++ + +

una altra solucio que he pensat, pero, es fer un "zoom" de les diverses
zones interessants, puc buscar quins son els rangs a Y que m'interessa
ampliar, pero no ser com fer el plot de les diverses zones "ampliades" de
forma no interactiva (tinc un script que em fa el plot a partir d'un fitxer
de dades, si voleu us el puc passar, pero no crec que ho trobeu massa util)

doncs be, aqui esta el meu rollo :)

apa!

--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."

 Listening: Symphony X (The Divine Wings Of Tragedy) - 08.