XDMCP - VNC - Accés remot i velocitat

Hola ...
Estic fent proves de connexió remota entre PCs.

Tinc una Debian corrent en un PC (li diré PC_1).
En aquest PC_1 hi he instal·lat el software vncserver (el paquet d'ATT si no
vaig errat; o sigui, el realvncserver).
Aquest PC_1 engega el vncserver des d'Inetd i accepta peticions al port
5950.
(Cal haver configurat el XDMCP per permetre connexions remotes...)

Des d'altres PCs (per exemple un Windows 2000) em puc connectar a aquest
PC_1 fent servir el client vncviewer.
El servidor m'ofereix un Login gràfic i, després de fer el Login, treballo
amb tota normalitat i amb una resposta molt bona.
(OJU : Estic en una LAN a 100 Mbits)

Un cop he tingut això funcionant, he volgut provar la connexió remota fent
servir la part "nativa" del sistema X-windows.
He instal·lat una Debian en un altre PC (PC_2). En aquest Debian he
instal·lat el mínim del sistema X (xdm i twm).
Des del PC_2 puc fer

	X  -query IP__del_PC_1 :1

I obtinc una nova sessió gràfica, perfecte, a la VT8.
Va realment bé.... fantàstic.
Ara em toca fer les proves des de fora de la LAN (concretament, des de
casa).
De moment sense "seguretat" ... però ja hi arribaré (espero que amb el tal
ssh).

A casa tinc un PC (li diré PC_3) amb boot dual (engega Win2000 i també
Debian).
Des de Win2000 i amb el client vncviewer em puc connectar bé, sense
problemes i de forma prou ràpida al PC_1; obtinc una pantalla de Login
gràfica i ... cap dins. (Ja tenia el Firewall de la LAN a punt per redirigir
el tràfic del VNC)

I el XDMCP ?
Al firewall de la LAN vaig habilitar el port 177 i els 6000-6010 per
redirigir-los cap al PC_1.
Potser no calia redirigir els 6000-6010 cap al PC_1, però també volia fer
proves de redirigir el display d'una aplicació client cap a un servidor X i
vaig fer-ho així.
(Lo de 6000-6010 és exagerat, amb el 6001 en feia prou per redirigir el
trafic al display 1)

Al router de casa vaig habilitar el port 6000-6010 i els vaig redirigir cap
al meu PC_3.
Per què ? Doncs perquè vaig suposar que el PC_1  (client X) quan executés un
entorn gràfic al rebre una petició al XDMCP  hauria de redirigir els gràfics
cap al servidor X (el PC_3 de casa meva).

Bé... totes les proves van funcionar !!!

ARA BÉ : no té color la velocitat obtinguda amb el VNC i el sistema X remot
+ XDMCP
Em fa gràcia fer servir la part "nativa" del sistema X per a les sessions
remotes.
No cal res més !!!

Però la velocitat ... res a veure.
Suposo que els sistemes com el VNC deuen comprimir i no sé què més...
Es pot fer d'alguna manera amb el sistema X i el XDMCP ?
Es pot demanar algun tipus de compressió ?

Gràcies !!!

P.D
Més tard atacaré amb el tema del ssh.

Josep Molero i Puig