Re: Més d'un Servidor X en un PC

Hola,

On Feb/15/2006, Josep Molero i Puig wrote:
> Encara m'estic barallant amb les X remotes.
> D'entrada, un parell de preguntes :
>
> a) En un únic PC, hi pot haver més d'un servidor X corrent alhora (sense fer
> servir vnc ni res per l'estil)  ??

sí, el segon el pots engegar amb startx -- :1 (crec que ho feia així...)

> b) Des de l'entorn gràfic (amb DISPLAY 0) faig un CTRL-F1 i obro una sessió
> nova, en mode text.
> Aquí, en mode text, executo
>
> 	X :1
>
> Això engegarà el gestor de displays, i apareixerà la típica pantalla grisa
> amb la X.
>
> Representa que ara tinc un NOU SERVIDOR X ??
> O que el meu servidor X té dos displays possibles on mostrar finestres, la
> DISPLAY 0 i la DISPLAY 1 ??

un nou servidor X... sense gestor de finestres. El meu "--" del startx
li diu al startx que ja no té més opcions, passa la segona a X

> c) I si ara tinc dos DISPLAY, pot un client mostrar finestres en qualsevol
> dels dos ?

si fas un export DISPLAY=:1.0 o coses així sí que podras

el :0.0 és el típic (servidor X, pantalla 0). Si tens un servidor X amb
dos pantalles tens el :0.0 i :0.1. Si tens dos servidors X amb una sola
pantalla, tens :0.0 i :1.0

No sé si t'hauré ajudat...

--
Carles Pina i Estany		GPG id: 0x8CBDAE64
	http://pinux.info	Manresa - Barcelona