Disc dur nomès per arrencar

Hola,

Tinc un antic portàtil HP Omnibook Xe2, que m'agradaria utilitzar-lo com a
servidor domèstic pel seu baix consum.

Servidor WEB, FTP, Correu, p2p, etc...
Radio per Internet...

He pensat en instlar-li Debian sense les X.

El problema que trobo es que el disc dur fa molt soroll i té molt poca
capacitat. M'agradaria doncs tenir-lo desactivat i utilitzar un disc dur
extern per USB o fins i tot un disc dur per ETHERNET.

Remenant la BIOS  observo que nomès pot arrencar des d'el CDROM, diskete o
disc Dur.

Seria possible arrencar amb el disc dur intern i desprès parar-lo?

Un cop arrencat, tot allò que necessites desar ho fés al disc dur extern.

El que passa es que continuament està accedint. No se que esta fent...

Veieu alguna solució?

Gràcies a tots,
Jordi.