Re: xmms

En/na Sergi Gellida ha escrit:

> Hola Pau, ja em funciona. He fet el que em comenten en un altre correu:
>
> "Si uses KDE, al centre de control -> So i multimèdia -> Sistema de so hi
> ha l'opció "Autosuspendre" que normalment està a 60 segons. Baixa-la a 1
> segon per tal que ARTS alliberi la tarja de so al cap d'un segon de no
> fer res, i altres aplicacions puguin usar la tarja"
>

> No obstant, com he de fer per utilitzar el servidor de so arts de KDE ?

No es recomana, és a dir, el KDE 4 ja no el durà.

Els servidors de so són un «pegat» per solucinar diversos problemes com
l'accés concurrent a la tarja de so. Darrerament la solució a aquesta
problemàtica s'ha traslladat al domini dels drivers de so (als ALSA en
particular) i per això es recomana que es prescindeixi dels servidors de
so i es configurin els programes perquè utilitzin directament les
funcionalitats dels drivers ALSA.

Per ajudar en la transició, es pot configurar el servidor de so del KDE
(arts) per tal que també usi ALSA com a sortida. Per a configurar-ho:
Centre de control -> So i multimèdia -> Sistema de so -> Maquinari:
 - Seleccioneu el dispositiu de so = ALSA
 - Full duplex = Activat

> Com se la versió de ALSA que tinc ?

Amb la versió del paquet alsa-base

I recorda de configurar totes les aplicacions perquè usin ALSA com a
dispositiu de sortida.

Sort!

Pau Tallada.