Re: Vncserver i inetd

En/na Josep Molero i Puig ha escrit:
> Hola a tothom... Abans de res, dir que sóc un perfecte pasarell en el mon de
> Debian/Linux tot i que he aconseguit fer alguna cosa gràcies a llistes com
> aquestes.
>
> Estic intentant treballar remotament des d'un Win2000 amb un Debian.
> En aquest Debian hi treballo normalment amb KDE.
> El KDE porta un soft per compartir l'escriptori i funciona molt bé : m'hi
> connecto fent servir el VNCViewer.
> Però només funciona (o jo no en sé més) quan un usuari ja ha engegat una
> sessió.

Ho has de fer així:

1) En l'ordinador remot, instal·la el paquet tightvncserver i un
servidor ssh

2) Des de l'ordinador local (windows) entra per ssh a l'ordinador remot
i executa:

tightvncserver :1

3) Pots desconnectar la sessió SSH. Ara usa el teu client VNC sota
windows per accedir al servidor remot. Jo no sé windows i en aquest punt
no et puc ajudar, però si et vols connectar des d'una altra màquina
GNU/Linux hauries d'instal·lar un client de VNC (per exemple
tightvncviewer) i executar:

xtightvncviewer nom.del.servidor:1

Atenció! La connexió NO és encriptada i per tant és vulnerable. Es pot
fer molt fàcilment un túnel SSH per tal que tota la connexió vagi
encriptada. Simplement substitueix la línia anterior per:

xtightvncserver -via nom_usuari@nom.del.servidor :1

(Nota que en el primer cas el ":1" està enganxat al nom del servidor,
mentre que en el segon cas hi ha un espai entremig)

El nom d'usuari és el nom d'usuari ssh remot, clar.

Això et demanarà el password de ssh remot i, en autentificar t'obrirà
una pantalla amb la sessió X remota que has iniciat en el pas 2)

Si el que vols és connectar-te a una sessió X preexistent enlloc de
crear-ne una de nova (per exemple, per veure com va el procés de
conversió del vídeo de les vacances a Xvid ;-), aleshores enlloc del
paquet tightvncserver has d'instal·lar al servidor en paquet x11vnc. La
resta és molt semblant.

Salut.

Orestes.