Re: Utilitzar múltiples smarthosts amb exim4

A Dilluns 06 Febrer 2006 10:37, Ivà va escriure:
> Hola,
>
> Si executes dpkg-reconfigure exim4-config, tries la opció d'smarthost i
> contestes a les preguntes ja ho tens pràcticament tot fet. Mira't el fitxer
> /usr/share/doc/exim4-base/README.SMTP-AUTH per l'autentificació i
> actualitza /etc/exim4/passwd.client. Crec que poca cosa més necessites.

Ok, gràcies. Sabia que estava per aquí però em vaig barallar molt fent que a
funcionés el spamassassin i fetchmail, etc  que vaig quedar una mica
escaldat.

> Exacte això que dius utilitzant només un sol smtp. Això és el que faig amb
> ya.com, em connecto al smtp utilitzant un comte de correu vàlid i desde
> aquest envio TOTS els mails de casa (siguin o no siguin d'aquest compte de
> correu !!!!). Per mi no és la manera correcte, però ja aleshores no vaig
> saber com fer-ho perque exim es conectés al smtp amb el compte de mail que
> li tocava segons qui enviés el mail. He suposat que això era una mala
> configuració de ya.com ja que, amb aquesta regla de tres, jo puc enviar un
> mail en nom de qui em dongui la gana només tenint un compte vàlid a
> [...]

No ho sé si es tant dolent o no. Al cap i a la fi, el tema es saber qui envia
un missatge de forma que no sigui obert per tothom. Si tu t'autentifiques i
envies un correu el smtp sap qui ho ha fet, enviïs un correu legìtim o spam.
El que posi com a remitent, crec que pot ser circumstancial, crec.  Jo crec
que el tema de l'autentificació es per posar una trava als spammers, més que
evitar que la gent envii correu d'altres adreces. Jo fa anys que ho faig
servir. Si el que realment es vol evitar es enviar correu d'altres adreces,
es poden configurar els smtp per fer-ho i de forma més fàcil que fent
autentificació.

>  Suposo (i espero) que gmail no funcionarà igual, per tant aquesta solució
> no em val.

Prova-ho. Potser et sorprendries.

Leo

--