Re: On és el K3b ?

hola!

sembla ser que el k3b va deixar d'existir a la branca testing de debian. A mi em va desaparèixer just després de fer un dist-upgrade ara fa un parell de mesos. des de llavors vaig de cul intentant trobar-ne un substitut digne.

aquests dies m'he passat al gnome (en part per això del k3b, en part per portar-li la contrària al linus ;)) i he descobert el forner del gnome, gnomebaker. El programet està prou bé, però igual que el del nautilus, em dóna un error de permisos quan intento cremar cd com a usuari normal. l'error que em dóna és:

Error: Cannot gain SYS_RAWIO capability.Is cdrecord installed SUID root?
: Operation not permitted

Com que trobo una cutrada activar el bit de suid al cdrecord, vaig estar-m'ho amb mirant una mica de calma. La cosa és que, mitjançant sudo, s'hauria de poder executar el cdrecord com a usuari normal. i vaig trobar una recepta, que diu:

a l'/etc/sudoers hi poso:

pau ALL=NOPASSWD:/usr/bin/cdrecord,/usr/bin/cdrdao

i al meu .bashrc, hi defineixo:

alias cdrecord='sudo cdrecord'
alias cdrdao='sudo cdrdao'

de manera que quan el gnomebaker cridi al cdrecord com a usuari pau, faci 'sudo cdrecord' sense necessitat de contrasenya (pel NOPASSWD de l'/etc/sudoers).

Com sempre la teoria és la mar de fantàstica. però la crua realitat és que encara NO puc gravar cap cd com a usuari normal!!!

o sigui que de moment, vaig tirant d'xhost + i d'altres filigranes per poder gravar cd com a root.

Aprofito el fil obert per demanar consell sobre això de la SYS_RAWIO. Què és el que faig malament amb el sudo?. no hi he treballat mai i no sé si m'he equivocat en alguna cosa. L'ordre dins de l'/etc/sudoers és important? em deixo alguna cosa?

en fi, que ho seguirem provant...

salutacions,

pau.

el Wed, 01 Feb 2006 01:19:07 +0100 en/na
"Dani R.C." <robvil@wanadoo.es> va dir: